sunnuntai 23. elokuuta 2009

Viikonlopun leffaputki

Tuntuu vähän siltä, että olen elänyt koko viikonlopun popcornin, halppis-cokiksen ja suklaan voimalla. Monta elokuvaa on tullut katsottua, ja listaan ne tähän nyt minimuotoisesti.


The Illusionist - Silmänkääntäjä. Yksi lempielokuvistani. Toiseen kertaan katsoin, mutta silti se piti hyvin otteessaan ja tietynlainen vähäeleisyys luo uskomattoman tunnelman. Kuvassa ihana Edward Norton.


The Prestige, ylläri. Oli pakko katsoa se kolmannen kerran ja sivistää sitä osaa perheestäni, joka ei ollut sitä vielä nähnyt.


Kaunotar ja hirviö -piirretty. Sinällään ei niin erikoinen, mutta olen vakuuttunut, että Lumiere-kynttilänjalka ja Könni-kello ovat täydellinen pari! (enkä-ikinä-tee-mitään-omia-ihannepareja-elokuvissa-tai-kirjoissa, en)

Veren vangit. Suurin rakkauteni. Enkä voi mitenkään kuvailla, kuinka suuren vaikutuksen tämä elokuva minuun tekee jokaisella katsomiskerralla, myös näin kymmenennellä.
-
Mitään suurempia arvosteluja en näistä kirjoita, kaikki kun on ennenkin nähtyjä, mutta pitäisi väkertää Public Enemies -elokuvasta jonkinnäköistä tekstiä. Sen olin katsomassa elokuvissa viime torstaina. Minua odottaisi myös kasa kirjastosta lainattuja dvd:itä, joten ehkä katson tänäänkin vielä jonkun... Harmi vain, että Porin kirjaston elokuvavalikoimat alkavat vaikuttaa aika suppeilta, ihan kuin olisin katsonut jo kaikki hyvät.
(Ja anteeksi postauksen sekavat tekstinrivitykset, rivivälit sun muut, Blogger ilmiselvästi vihaa minua.)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti